Om stillingen
Er du en samfunnsengasjert person som vil bidra til å sette folkehelseproblemet overgrep på agendaen? Vil du jobbe for å forebygge overgrep ved å spre kunnskap og informasjon via blant annet digitale kanaler, påvirkningsarbeid og samarbeidsprosjekter, og jobbe for å bedre behandlingstilbudet for utsatte?
LMSO søker en generalsekretær i en 75% stilling (med mulighet for økt stillingsprosent i 2022) som et ledd i utviklingen og profesjonaliseringen av en interesseorganisasjon i vekst.
Som generalsekretær i LMSO er du daglig leder og har blant annet personalansvar for vår informasjonsrådgiver i 60%-stilling, som du vil samarbeide tett med. I tillegg vil du ha tett oppfølging av frivillige regionsansvarlige.
Du trenger ikke selv å være overgrepsutsatt for å være ansatt, medlem eller frivillig i LMSO, men engasjement for saken er viktig. Det er en fordel at du er kjent med fag, forskning og/eller erfaringskompetanse knyttet til overgrep.
Vi satser på politisk påvirkning fremover, i tillegg til å rekruttere flere regionsansvarlige over hele landet.
Derfor søker vi en generalsekretær som har erfaring og kompetanse innen politisk påvirkning og organisasjonsarbeid.
Arbeidsoppgavene dine vil være å
- sørge for god daglig drift av organisasjonen gjennom administrativt arbeid som å utforme retningslinjer og rutiner, besvare henvendelser, kontakt med samarbeidspartnere og øvrig forefallende kontorarbeid.
- sørge for et godt arbeidsmiljø for informasjonsrådgiver og frivillige, og sikre at disse får nødvendig opplæring
- sørge for at strategier og handlingsplaner følges opp, og at målene blir nådd
- bedrive organisatorisk utviklingsarbeid
- arbeide strategisk for å påvirke politiske beslutningstakere og prosesser, og igangsette og samordne arbeidet hos våre dyktige frivillige
- være bindeledd mellom styret, ansatte og frivillige, og sikre kontinuerlig god informasjonsflyt mellom disse
- skrive søknader og rapporter i forbindelse med økonomiske tildelinger
- koordinere og utvikle lokal aktivitet og regioner, og følge opp regionsansvarlige sitt arbeid gjennom jevnlig kontakt, veiledning og møter
- ha budsjett- og økonomistyrings-ansvar, inkludert oppfølging av regnskapsfører og rapportering til styret, oppfølging av bankforbindelser og lønns- og personaladministrasjon. LMSO har ekstern regnskapsfører som bistår i arbeidet.
- nettverksbygge med relevante instanser og personer
- samarbeide tett med informasjonsrådgiver om rekruttering av frivillige og medlemmer, kampanjer, medieutspill, kronikker, innhold til sosiale medier og nettside og øvrig informasjonsarbeid
- holde foredrag og presentasjoner og organisere møter og arrangementer i organisasjonens regi
- representere organisasjonen og dens interesser i media og i våre egne kanaler ved behov
- forberede styresaker og iverksette vedtak besluttet av styret
- oppfølging av interne og eksterne prosjekter
- utføre andre oppgaver som pålegges av styret
Våre flotte frivillige regionsansvarlige gleder seg til å bli kjent med deg!
Grunnleggende kvalifikasjoner
- Sterkt engasjement for folkehelseproblemet overgrep.
- Erfaring med og engasjement for organisasjonslivet og frivilligheten i Norge. Du har gjerne erfaring med styrearbeid eller samarbeid mellom styre og sekretariat i en frivillig organisasjon, eller annet administrativt arbeid.
- Forståelse for og/eller erfaring fra politisk arbeid, eller sterk interesse for å sette seg inn i politiske påvirkningsprosesser.
- Svært god kompetanse i norsk (muntlig og skriftlig) og god kompetanse i engelsk (muntlig og skriftlig).
- Strategisk relasjons- og nettverksbygger.
- Gode digitale ferdigheter.
- Strukturert, presis og god på både initiativ, gjennomføring og sluttføring.
- Økonomiforståelse og kunnskap om innhenting av midler og oppfølging av budsjett.
Ønskede kvalifikasjoner
- Kompetanse på og forståelse for politiske prosesser i Norge, og interesse for politisk påvirkning.
- Ledererfaring og/eller erfaring med personalansvar, men erfaring fra arbeid i organisasjoner veier tyngst.
- Kjennskap til inkluderende arbeidsliv og forskjellige typer tilrettelegging.
- Relevant høyere utdannelse på masternivå innen fagfelt som helse, samfunn, politikk og/eller administrasjon. Relevant arbeidserfaring og/eller erfaring fra organisasjonslivet kan kompensere for en mastergrad.
- Erfaring fra prosjektbasert arbeid og prosjektstyring.
Personlige egenskaper
- Du er god på å prioritere og overholde frister i en hektisk hverdag, å følge opp arbeidsoppgaver og å delegere oppgaver ved behov.
- Andre har beskrevet deg med flere av disse adjektivene: Raus, engasjert, initiativrik, trygg, inkluderende, fleksibel, løsningsorientert, resultatorientert, oppmuntrende, humørfylt, positiv.
- Du har tillit til dine medarbeidere og liker godt å samarbeide med andre.
- Du er tydelig og beslutningsdyktig, og samtidig åpen for andre perspektiver.
- Du har kjennskap til, og god forståelse for, rollen som generalsekretær med ansvar for både administrasjon og politikk.
- Evne til å arbeide strukturert, målrettet og strategisk.
- Gode kommunikasjonsegenskaper og formidlingsevner, både muntlig og skriftlig.
- Dyktig på konflikthåndtering og diplomati.
- Dersom du gjør feil, bruker du det som en læringsmulighet.
Personlig egnethet vektlegges.
Vi tilbyr
- Spennende oppgaver i en organisasjon i vekst som jobber for en svært viktig sak.
- Samarbeid i et nasjonalt nettverk av engasjerte fagfolk, erfaringsformidlere og forskere, samt våre flotte frivillige.
- Mulighet til å bidra til samfunnsmessig til å sette overgrep og traumebehandling på agendaen.
- En fleksibel arbeidshverdag med mulighet for individuell tilrettelegging.
- Fleksibel kontorplass samt tilhørende møterom og seminarrom som vi leier av en annen organisasjon sentralt i Oslo (Torggata).
- Fleksibel arbeidstid og hjemmekontor hvis ønskelig. Med tanke på at stillingsprosenten er på 75% og at det er fleksibel arbeidstid og -sted, er det også mulig å studere deltid ved siden av arbeidet.
- Ferieordning/avspaseringsordning som følger skolens kalender.
- Dyktige og engasjerte medarbeidere og frivillige.
- Mulighet for økt stillingsprosent på sikt. Dette avhenger blant annet av tilskuddssøknader og politisk påvirkning (statsbudsjett) som generalsekretær har ansvar for.
- Fastsatt brutto årslønn for 75% stilling er kr 395,971.88. Dette tilsvarer en brutto månedslønn på 32,997 kr.
Noe kvelds- og helgearbeid må påregnes i forbindelse med arrangementer i organisasjonens regi og samarbeid med frivillige. Vi tilrettelegger primært for digitale møter ved store avstander. Noe reisevirksomhet kan likevel bli aktuelt i forbindelse med arrangementer og møter som ikke kan utføres digitalt.
Søknadsfrist: Send søknad og CV snarest, og senest 13.6, til soknad@lmso.no.
Ønsket tiltredelse er august 2021, men dette kan diskuteres nærmere.
Spørsmål om stillingen? Kontaktstyreleder Ingunn Folgerø på ingunn@lmso.no og/eller eller informasjonsrådgiver Andrea Bruer på andrea@lmso.no.
Les mer om LMSO og vårt arbeid på denne nettsiden. Ta gjerne en titt på vår årsmelding for 2020, samt vår strategi- og handlingsplan.